Ten Duis Nieuwsfeed Volg ons op Linkedin

We hebben iets te vieren!

Successen moet je delen. En aangezien wij behoorlijk trots zijn op het succes waarmee we de nazomer in gaan, delen we dit graag! Alweer voor de derde keer op een rij hebben wij onze CEDEO certificering gehaald. En dat mag best even gevierd worden.

CEDEO heeft onze coaching-, loopbaanbegeleiding- en outplacementtrajecten onder de loep genomen. Deze organisatie meet, keurt en waarborgt de kwaliteit van HR dienstverleners. Mensen gaan een intensief traject in, waarbij zij erop moeten kunnen vertrouwen dat ze de begeleiding krijgen die hen echt verder helpt. Een keurmerk van CEDEO (met een geldigheid van twee jaar per keuring) geeft de belofte dat ze in goede, professionele handen zijn.

Het mag duidelijk zijn dat het voor ons belangrijk is om met die belofte trajecten op te kunnen starten. We vinden het dan ook geweldig om te horen dat alle respondenten van het onderzoek ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’ zijn over onze dienstverlening. Natuurlijk hoopten we hier al op en we zijn er erg trots op dat onze klanten zo positief zijn over ons.

Ook zo benieuwd waar die tevredenheid vandaan komt? Het leuke van een onderzoek als dit is dat we de reacties van de respondenten te lezen krijgen. Deze zijn anoniem en daarmee, wat we mogen aannemen, niet sociaal wenselijk. Waar we vooral blij mee zijn is dat onze klanten aangeven dat we ‘doen wat we beloven’ en dat we ‘de verwachtingen meer dan waar maken’.

Daarnaast wordt het gewaardeerd dat er persoonlijke aandacht is van onze adviseurs en dat de kandidaat centraal staat in het traject. Essentieel bij coaching, loopbaanbegeleiding en outplacement. Deze reacties kregen we daar bijvoorbeeld over:

“Ik heb mijn coach coach ervaren al een heel fijn mens. De coach geeft de kandidaat inzicht in zichzelf, creëert een veilige omgeving en is er echt helemaal voor de medewerker.”

“De kandidaat krijgt het gevoel, dat het bureau echt voor hem aan de slag gaat en niet voor de werkgever. De kandidaat staat centraal in het traject.”

Ook de flexibiliteit en het nakomen van afspraken werd op prijs gesteld. Iets waar wij sterk in geloven. Als een bepaald onderwerp meer aandacht blijkt te moeten krijgen, of een ander moment beter schikt, passen we het programma aan. Dit zei één van de respondenten daarover:

“Flexibiliteit staat bij het bureau hoog in het vaandel. Dit geldt voor aanpassingen in het programma, maar ook voor het maken en verzetten van afspraken naar de wensen van de klant.”

En de kandidaten die we begeleid hebben geven aan ook veel gehad te hebben aan het traject. Hierover kregen we onder andere het volgende terug:

“Ik heb er veel aan gehad. Ik heb beter inzicht gekregen in wie ik ben, wat ik wil, wat ik kan en wat ik beter niet kan doen. Er is gewerkt aan mijn sollicitatievaardigheden. Mijn CV is onder handen genomen en de sollicitatiegesprekken zijn goed voorbereid.”

“De oud collega heeft heel veel geleerd over zichzelf en is een studie gaan volgen. De volgende stap wordt het kijken naar een baan waar hij gelukkig van wordt.”

Over onze aanpak en deskundigheid waren ze ook te spreken:

“Ze hebben een goed inlevingsvermogen en weten heel goed hoe iemand in zijn dagelijks werk het beste kan reageren. Ze weten tot de medewerker door te dringen en kunnen zich verplaatsen in de situatie.”

“Ik kies voor het regionale karakter en de kwaliteit van hun mensen. Ze hebben een directe aanpak zonder veel ‘blabla’.”

Zulke feedback, daar doe je het toch allemaal voor? Dit is namelijk precies wat wij als bureau al meer dan 25 jaar steeds weer willen bereiken. Ons doel is dat de mensen die we begeleiden zich verder ontwikkelen en tot bloei komen. Niets geeft meer voldoening dan samen tot de conclusie komen dat aan het eind van een traject die ontwikkeling inderdaad heeft plaatsgevonden.

Deze bevestiging van onze klanten stimuleert ons enorm om door te gaan met wat we het allerliefst doen: mensen en organisaties verder helpen in hun ontwikkeling. 

We hebben er zin in!

Herman ten Duis

Terug

05-09-2017


Top